Замовник: Володимир Бондаренко, керівник апарату депутатської фракції «УДАР Віталія Кличка»
(апарату фракції Кличка в КМР, проводу «УДАР», керівництву, для ознайомлення)
Виконана робота: простий політтехнологічний аналіз
Метод: контекстна реклама Adwords
Ключові слова:
- кличко;
- удар.
Бюджет: 5 грн на добу
Терміни: з 31.08.2011 р. до 04.09.2011 р.
Мета:
- в короткостроковій перспективі оцінити активність респондентів як у робочі, так і у вихідні дні;
- дослідити можливість застосування принципів комерційного використання Adwords до політичної реклами;
- оцінити бюджет політичної рекламної кампанії.
Новизна дослідження:
- вперше в Україні застосувати комерційний проект контекстної реклами Adwords як рекламу політичну;
- оцінити можливість перенаправлення пошукових запитів на сайт Кличка з достовірною інформацією замість сайтів з недостовірною інформацією (відсікти «чорнуху»).
Гіпотеза: можливо, найбільша кількість відвідувань буде в робочі дні, коли респонденти, працюючи в офісах, найчастіше користуються інтернетом.
Висновки:
1. У статистиці відвідань сайту зафіксовано значне збільшення відвідувань у перший день роботи контекстної реклами ще до 14.00 обідньої перерви. Це вже перевищує кількість відвідувань за весь минулий день, до застосування Adwords. Кількість кліків однак є значною, незважаючи на те, що є сайт з однойменною назвою. На відміну від комерційної інформації, яку респонденти шукають здебільшого в робочий час, попит на політичну інформацію досить стабільний як у будні, так і у вихідні.
Дослідження проводилося в час відсутності політичних (і боксерських) новин, кількісна оцінка важливості яких і способу використання потребує виконання окремої роботи з цієї тематики.
2. Показники кліків говорять про значну відмінність політичного застосування Adwords від комерційного. Це стосується брендів, конкуренції тощо. Якщо різні фірми продають один бренд і конкурують між собою за перші місця в списках контекстної реклами, витрачаючи значні кошти, то «бренд Кличко» не просуває ніхто. Відтак конкуренція, яка приводить до значного збільшення ціни кліка, а, отже, й до невиправданої перевитрати коштів, відсутня.
3. У процесі дослідження не виявлено сайтів з «чорнухою» проти Кличка та його фракції УДАР, які просуваються методами контекстної реклами Adwords. Це говорить про те, що на базі аналізу цієї інформації можна добирати ключові слова з метою нейтралізації необ’єктивних сайтів і переадресовувати пошукові запити на ті сторінки сайту Кличка, де ці дані вказані правильно.
4. Справедливе й зворотнє. «УДАР», вперше в українській практиці, може застосувати новий виявлений спосіб політичного впливу у пікові, кризові моменти політичної боротьби (створення сайтів з негативною інформацією про політичних опонентів і просування таких сайтів методом контекстної реклами Adwords). Зрозуміло, що такий прийом має використовуватися лише один раз, для вирішального й життєво важливого удару за день-два до ключової події, позаяк після нього такий прийом почнуть застосовувати всі.
5. Застосований бюджет використано повністю, і це при тому, що запропоновано лише два ключових слова, а можливих комбінацій ключових слів можуть бути сотні.
Точна оцінка бюджету потребує виконання окремої роботи з цієї тематики.
6. Ключове слово «кличко» значно популярніше за «удар», що говорить про необхідність подальших політтехнологічних зусиль щодо просування «Українського демократичного альянсу за реформи». Це свідчить також і про те, що бренд «Кличко» значно цікавіший респондентам як боксер, ніж як політик, що говорить про початковий стан політичного просування новоствореної партії.
7. Географія кліків показує на значну зацікавленість росіян Кличком-боксером. Отже, російський трафік не треба враховувати не лише тому, щоб не спотворювати ними результатів дослідження, а й тому, що вони не є нашими виборцями.
8. Аналіз сайтів, блогів і форумів, де зустрічається ключове слово «кличко» показує, що переважна більшість дописувачів не україномовні, що автоматично передбачає значні труднощі у просуванні партії «УДАР» серед українського політикуму - українці не сприймають вже створений імідж партії як «своєї», тому й нема дописів українською. Дописи російською залишають респонденти з Російської Федерації російськомовні мешканці України.
9. Цікавим побічним ефектом від виконаної роботи є швидка поява контекстної реклами від БЮТ, що традиційно має потужну інтернет-підтримку, команду й бюджет.
Леонід Підчибій, політтехнолог
Немає коментарів:
Дописати коментар