.

Translate

68. Правозахист під знаком АТО

Якою може бути ситуація з правозахистом у країні, що воює? Звісно, що складною.
До того ж, ситуацію обумовлено ще кількома значимими подіями:
триває «розгрібання політико-правових завалів» режиму Януковича;
парламент розпочав процес декомунізації України;

перейти до ПОСЛУГИ, КОНСУЛЬТАЦІЇ

розпущено Верховну Раду України;
триває підготовка до підписання тексту Угоди про Асоціацію з ЄС;
триває АТО;
є всі ознаки початку спроби аншлюсу Слобожанщини військовими формуваннями з РФ.
До повноти картини хочеться додати слова голови люстраційного комітету України при Кабінеті Міністрів пана Єгора Соболєва: «Що зробив люстраційний комітет за 100 днів. Люстраційного комітету немає. Правляча коаліція, проголосивши на Майдані про його створення та записавши закон про люстрацію першим у програмі свого уряду, більше не зробила нічого. Тому все, що вдалося, вдалося без жодних повноважень, на громадських засадах, виключно волонтерськими зусиллями тисяч людей».
А ще слова урядового уповноваженого з питань антикорупційної політики пані Тетяни Чорновол: «Прощай, Кабмін. Завтра напишу заяву. Хтось буде кепкувати – уряд і так доживає останні місяці перед виборами. Я згодна: звільнятися треба було раніше. Проте так хотілося завершити початі справи. Так хотілося зробити конкретні корисні речі для України. А тепер прийшло чітке усвідомлення – моє перебування там було ДАРЕМНИМ».
Правозахисник пані Ксенія Проконова зазначила: «Ті, хто зараз захищають інтереси України, можуть зіткнутися з негативними наслідками.
Учасники батальйонів, що ростуть, як гриби, часто не мають офіційного статусу і повноважень. Виникає багато питань: від пільг і виплат до легітимності застосування сили і зброї. Ніхто не застрахований від появи кримінального провадження по закінченні війни, яку і війною-то не визнали».
Нині правозахисники стурбовані ухваленою вже колишньою Верховною Радою України VII скликання низкою законів щодо кримінального процесу та правоохоронної діяльності, зокрема прийнятому 14 серпня 2014 року Закону України «Про санкції». В експертів також викликає занепокоєння незакритий перелік санкцій. «Той закон, який дає можливість для довільного його трактування, суперечить принципу правової та юридичної визначеності й може сприяти свавіллю», – зауважив заступник голови правління Центру політико-правових реформ пан Роман Куйбіда.
Експерт Української Гельсінської спілки з прав людини пан Сергій Заєць порівнює прийняття цих законів із відкриттям скриньки Пандори. Вони суперечать зобов’язанням, які на себе взяла Україна відповідно до Євроконвенції. У ст. 5 Європейської Конвенції йдеться про гарантії перегляду суддею питання тримання людини під вартою. У Законі України «Про санкції» зачіпається питання права власності, коли йдеться про обмеження можливості розпоряджатися своєю власністю. Або ж коли застосовуватиметься зброя відповідно до нових змін до Закону України «Про міліцію», порушуватиметься основне право – це право на життя. Такі порушення обов’язково будуть розглядатися в Європейському суді з прав людини з нарахуванням великих компенсацій.
Пан Сергій Заєць пропонує українській владі єдиний вихід у цій ситуації. Коли неможливо усунути недоліки в законах, потрібно подати секретарю Ради Європи заяву про тимчасове призупинення зобов’язань України щодо дотримання Європейської конвенції з прав людини.
Представник базованого у Женеві Будинку прав людини пан Флоріан Ірмінгер вважає, що Україна може показати приклад, як можна законно боротися з тероризмом. Він шкодує, що Верховна Рада приймала такі закони за один день без урахування думки експертів: «Різниця між Україною та Росією полягає в тому, що в Україні є живе якісне громадянське суспільство. Український уряд повинен пишатися, що він чує голоси громадянського суспільства».
У зв’язку з аншлюсом Криму трапилася безпрецедентна річ: Україна сама стала подавати позови проти РФ до міжнародних судових інстанцій, зокрема в Європейський суд з захисту прав людини в Страсбурзі, Міжнародний суд ООН, Арбітражний інститут Стокгольмської торговельної палати, стала використовувати міжнародні організації ІКАО та СОТ для тиску на окупантів.
Підіб’ємо підсумки.
Відгриміла Революція гідності.
Й досі не покарано вбивць Небесної сотні.
На місцях сидять ті самі судді, що ще вчора приймали злочинні рішення.
Долар США б’є всі найсміливіші прогнози, а гривні на ведення війни не вистачає.
Люди слушно питають один одного: «Янукович крав щомісяця по 2 мільярди доларів США. Його вже немає, а чому по 2 мільярди щомісяця нині не з’являються в бюджеті?».
«У своїх рішеннях я буду керуватися прагненням українського народу, а він вимагає перезавантаження, вимагає люстрації. Вибори є найкращою формою люстрації», – наголосив Президент України пан Петро Порошенко.
Рішення почати з головного законодавчого органу країни як основи майбутніх реформ і є найкращим поясненням тим неспішним вищеописаним процесам, що відбуваються нині із сучасним українським правозахистом.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

102. Памятка потребителям при посещении оккупированных территорий

47. Психологический портрет Лилипути. Аналитические материалы политического психолога

46. Психологічний портрет Ліліпуті. Аналітичні матеріали політичного психолога

114. Як правильно говорити про Волинську трагедію? Тези для ЗМІ, політиків, уряду

76. Дослідження: чому окупанти-росіяни поводяться, як монголо-татари? Аналітичні матеріали політичного психолога

62. Прогноз дати початку спроби окупації: приниження як діагноз аншлюсу

66. "Миротворець" АТО: розвідувально-ударний комплекс

87. Віктор Суворов: режим Путіна впаде рівно через рік - 23 липня 2015